• اوره پلاسما اوره لیتیکم در نمونه سرویکس زنان نابارور

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 689
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: اوره پلاسما اوره لیتیکم از باکتری هایی است که از راه جنسی منتقل می گردد و عامل سببی احتمالی در پیلونفریت حاد، بیماری التهابی لگن، واژینوز باکتریایی، کوریوامنیوتیس، یورتریت، تولد زودرس، تولد نوزاد کم وزن، پنومونی نوزادان، سقط جنین و ناباروری است .هدف این تحقیق تعیین فراوانی اوره پلاسما اوره لیتیکم در زنان نابارور است.

    مواد و روش ها: نمونه سواب اندوسرویکال از 312 زن نابارور 17 تا 45 ساله تهیه گردید و مشخصات بیماران، علایم بالینی، طول مدت ناباروری و سابقه سقط جنین ثبت گردید. نمونه ها در محیط ترنسپورت به آزمایشگاه منتقل گردیدند و پس از عبور از فیلترهای 0.45 میکرون در محیط های اختصاصی اوره پلاسما اوره لیتیکم (u agar, u broth) کشت داده شدند.

    نتایج: اوره پلاسما اوره لیتیکم از 15% (47) زنان نابارور جدا گردید. میزان جداسازی اوره پلاسما اوره لیتیکم در زنان جوان زیر 28 سال (17.4%) بیش از سایرین بود.

    نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که میزان کلونیزه شدن باکتری در گروه مورد مطالعه این تحقیق (زنان نابارور) کمتر (15%) از گزارشات منتشر شده (40%<) است. همچنین ارتباط آماری معنی داری بین کلونیزه شدن این باکتری و علایم بالینی مورد بررسی مشاهده نگردید. با این همه، چون اوره پلاسما اوره لیتیکم پتانسیل بالا برای ایجاد مشکلات حین بارداری و آلودگی نوزادان به هنگام تولد دارد تشخیص و درمان این باکتری در زنان نابارور می تواند کمک مؤثری در رفع پارهای از مشکلات درمانی این بیماران بنماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها