• بررسی عفونت های باکتریایی و تعیین الگوی حساسیت آنتی بیوتیکی آنها در ضایعات ناشی از لیشمانیوز جلدی در کاشان، سال 1382

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 466
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: عفونت های باکتریایی در ضایعات پوستی ناشی از لیشمانیوز جلدی موجب مشکلات مختلفی از قبیل عدم تشخیص و درمان به موقع ضایعات پوستی، هزینه های سنگین درمانی و افزایش طول مدت درمان می شود. بدین منظور این مطالعه جهت تعیین عفونت های باکتریایی و الگوی حساسیت آنتی بیوتیکی آنها در ضایعات ناشی از لیشمانیوز جلدی در مر اجعه کنندگان به آزمایشگاه مرکزی کاشان در سال 1382 انجام پذیرفت.

    مواد و روش ها: این تحقیق به روش توصیفی بر روی 164 نفر مشکوک به لیشمانیوز جلدی انجام شد. از 117 نفر مبتلا به لیشمانیوز، سن، جنس، محل ضایعه، تعداد زخم و ماه نمونه گیری در فرم اطلاعاتی ثبت شد. سپس در شرایط استریل از ضایعات ایجاد شده نمونه گیری و در محیط های آگار خوندار، ائوزین متیلن بلو آگار، تایوگلی کولات تلقیح و طبق روش استاندارد تعیین هویت گردید و حساسیت باکتری های جدا شده با روش دیسک دیفیوژن انجام گردید. در پایان داده های اطلاعاتی با استفاده از آزمون های آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    نتایج: آلودگی باکتریایی در 32 نفر (19.5 درصد) وجود داشت. شایع ترین ارگانیسم جدا شده، استافیلوکوکوس اورئوس بود که بیشترین حساسیت را به سفتریاکسون و اریترومایسین و کمترین حساسیت را به جنتامایسین نشان داد.

    نتیجه گیری: شناخت آلودگی های ثانویه باکتریایی در ضایعات ناشی از لیشمانیوز جلدی برای جلوگیری از اختلال در درمان این ضایعات و درمان آنتی بیوتیکی مناسب، ضروری به نظر می رسد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها