• بررسی ده ساله عفونت سیتومگالوویروس در بخش های کودکان بیمارستان های شهر تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 544
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: با توجه به شایع بودن عفونت سیتومگالوویروس، اطلاع از علائم بالینی و تشخیص آن و تناقضاتی که در مورد علائم آنها و همراهی با سایر بیماری ها وجود دارد و به منظور مطالعه ده ساله عفونت سیتومگالوویروس، این تحقیق روی کودکان کمتر از 10 سال سرپایی و یا بستری در بیمارستان های شهر تهران انجام گرفت.

    مواد و روش ها: تحقیق به روش توصیفی روی 41 بیمار که به طور مستمر مراجعه نمودند انجام گرفت. معیار تشخیص بیماری در نوزاد تیتر cmv-igg ab بیشتر از مادر و یا cmv-igm ab مثبت و در کودکان cmv-igg ab که در 2 نوبت به فاصله دو هفته تیتر بالارونده داشته باشد، بوده است. آزمایشات به روش elisa انجام شدند. خصوصیات سن، جنس، سن ش روع علائم، علائم بالینی و یافته های آزمایشگاهی بررسی و با آماره توصیفی ارائه گردید.

    یافته ها: از 41 مورد کودک کمتر از 10 سال مبتلا، 71 درصد پسر و 29 درصد دختر، 58.5 درصد در زمان مراجعه زیر یک سال و در 92.7 درصد سن شروع علائم بالینی کمتر از یک سالگی بود. 83 درصد علائم عصبی، 76 درصد اختلال تکاملی، 54 درصد تشنح و 39 درصد میکروسفالی داشتند. در 24.4 درصد بیماران کشت cmv ادرار مثبت (بیماری فعال) بود. شایعترین علائم غیر عصبی هپاتومگالی و اسپلنومگالی به ترتیب با فراوانی 29.3 و 17.1 درصد بود.

    نتیجه گیری و توصیه ها: مادران باردار به خصوص در سه ماهه اول بارداری و نیز کودکان نارس از تماس با افراد مشکوک یا بیمار مبتلا به سیتومگالوویروس باید اجتناب نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها