• درمان جراحی شکستگی های تنه هومروس با اینترلاکینگ نیل

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 627
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    سابقه و هدف: شکستگی های تنه هومروس در بیمارانی که قادر به تحمل درمان غیر جراحی نباشند با اینتر لاکینگ نیل درمان می شوند. با توجه به تناقضات موجود در نتایج تکنیک های مختلف جراحی و به منظور تعیین نتایج درمان جراحی شکستگی های تنه هومروس با اینتر لاکینگ نیل، این تحقیق روی مراجعین به مراکز تروما، طی سال های1379-83  انجام گرفت.

    مواد و روش ها: تحقیق به روش case-series روی 34 بیمار واجد شرایط انجام گرفت. بیماران به روش های آنتی گرید نیلینگ و رتروگرید نیلینگ تحت عمل قرار گرفتند و همه بیماران تا زمان جوش خوردگی پیگیری شدند و میزان کاهش حرکات شانه و آرنج را در سه طبقه عالی (کمتر از 10 درجه)، متوسط (بین 10 تا 30 درجه) و بد (بیشتر از 30 درجه) طبقه بندی کردند. نتایج با آماره sign test مورد قضاوت آماری قرار گرفت.

    یافته ها: 34 بیمار واجد شرایط در سنین 17 تا 68 سال که 56 درصد مرد و 44 درصد زن بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. 71 درصد با تکنیک آنتی گرید و 29 درصد با تکنیک رتروگرید جراحی شدند. زمان جوش خوردن در 44.1 درصد موارد کمتر از 3 ماه بود. نتیجه عالی در فانک شنال شانه و آرنج به ترتیب 88.2 و 85.3 درصد موارد بود (p<0.01). بروز عدم یونیون در 5.9 درصد موارد وجود داشت و عوارض دیگر مشاهده نگردید.

    نتیجه گیری و توصیه ها: به نظر می رسد که درمان جراحی شکستگی های تنه هومروس با انترلاکینگ نیل یک روش بی خطر و قابل اعتماد می باشد. انجام یک تحقیق کارآزمایی بالینی را توصیه می نماید. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها