• بررسی دانش و نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی از رسانه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی کاشان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 447
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: با توجه به اهمیت رسانه های آموزشی و عدم اطلاع از نحوه به کارگیری آنها توسط اساتید در دانشگاه متبوع و به منظور تعیین دانش، نگرش و عملکرد اعضاء و هیئت علمی از رسانه های آموزشی این تحقیق انجام گرفت.

    مواد و روش ها: این تحقیق توصیفی بر روی کلیه اعضاء هیئت علمی دانشگاه انجام گرفت و در آن آگاهی بر اساس میزان دانش نمونه ها درباره رسانه های آموزش و نگرش اعضاء هیئت علمی بر اساس طیف لیکرت بررسی شد. هم چنین عملکرد آنان با مشاهده مستقیم از به کارگیری رسانه های آموزشی تعیین شد. با توجه به امتیاز کسب شده افراد بررسی شده در سه طیف خوب، متوسط و ضعیف طبقه بندی شدند.

    یافته ها: تحقیق روی 97 نفر شامل 38 نفر (39.2 درصد) اعضاء هیئت علمی بالینی و 59 نفر (60.8 درصد) هیئت علمی علوم پایه پزشکی انجام شد. تعداد نمونه ها در دانشکده پزشکی 58.8، درصد، دانشکده پرستاری و مامایی 22.7 درصد و دانشکده بهداشت و پیراپزشکی 18.6 درصد بود. میزان آگاهی از رسانه های آموزشی 12 درصد خوب، 54 درصد متوسط و 34 درصد ضعیف نشان داده شد. میزان نگرش اعضاء هیئت علمی نسبت به رسانه های آموزشی 11.3 درصد خوب، 48.5 درصد متوسط و 40.2 درصد ضعیف بود و میزان عملکرد اعضاء هیئت علمی در مورد رسانه های آموزشی 25.3 درصد خوب، 30.4 درصد متوسط و 44.3 درصد ضعیف نشان داده شد.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد که آگاهی، نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی از رسانه های آموزشی در حد نازل باشد و با توجه به تأثیرگذاری دوره های آموزش بر کیفیت آگاهی، نگرش و عملکرد آنها برگزاری این دوره ها را برای اساتید دانشگاه توصیه می نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم