• بررسی تاثیر عفونت های قارچی (کاندیدیازیس) بر بقاء و حجم تومور و نسبت سلولهای (t (cd4/cd8 ارتشاح یافته به تومور در موش های مبتلا به سرطان سینه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 701
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: در این تحقیق تاثیر عفونت مخمر کاندیدا آلبیکنس و پروتئینهای ساختاری و ترشحی آن بر حجم تومور، بقا و نسبت لنفوسیتهای ارتشاح یافته به تومور (cd4/cd8) در موش های مبتلا  به سرطان پستان (شرایط in vivo) و نیز خاصیت سرکوبگری این پروتئینها در شرایط in vivo مورد ارزیابی قرار گرفت.

    روش بررسی: در ابتدا مخمر کاندیدا آلبیکنس در محیط مایع کشت داده شد. سپس پروتئین های ترشحی کاندیدا آلبیکنس آزاد شده در محیط کشت، با ستون کروماتوگرافی تخلیص گردید. پروتئینهای ساختاری نیز با سونیکیت کردن مخمر بدست آمد و با کمک تست mtt خاصیت سرکوبگری آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. جهت بررسی تاثیر عفونت کاندیدیازیس و اثر پروتئین های ساختاری و ترشحی بر حجم تومور، بقا و نسبت لنفوسیت های ارتشاح یافته به تومور (cd4/cd8)، موش های balb/c با جراحی ساده توموری شدند و سپس در چهار گروه مجزا قرار گرفتند. گروه اول مخمر زنده کاندیدا آلبیکنس، گروه دوم پروتئین های ساختاری، گروه سوم فراکشن های پروتئین های ترشحی و گروه چهارم (گروه کنترل) pbs به طور روزانه دریافت نمودند. روزانه حجم تومور در 4 گروه فوق اندازه گیری شد. مرگ و میر موش ها نیز در روزهای متوالی ثبت می گردید در نهایت بافت توموری در 4 گروه فوق جداسازی و سوسپانسیون شد. سپس رنگ آمیزی با آنتی بادی های cd4/cd8 انجام گردید در انتها سنجش نسبت این سلول ها در بافت توموری با روش فلوسایتومتری اندازه گیری شد.

    نتیجه گیری: بررسی های فلوسایتومتری نشان داده است که با توجه به حجم تومور نمی توان نقش کمکی برای این سلولهای tcd4 قائل شد. لذا با توجه به افزایش حجم و پیشرفت تومور، این سلولها احتمالاً سلولهای t تنظیمی هستند که در منطقه تومور پاسخهای ایمنی را سرکوب نموده و به رشد برق آسای تومور کمک نموده اند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها