• حساسیت و ویژگی آزمون الایزا در تشخیص بیماری بروسلوز

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 819
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اهداف: بروسلوز بیماری شایع با اَشکال متنوع بالینی و روش های مختلف تشخیصی است. باتوجه به استفاده روزافزون از آزمون الایزا به عنوان روش جدید تشخیصی و اختلاف نتایج آزمون های استاندارد آگلوتیناسیون و الایزا، این مطالعه به منظور تعیین حساسیت و ویژگی آزمون الایزای بروسلوز انجام شد.

    مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی در سال 1386 در شهرستان کاشان روی 457 نمونه از خون افرادی که با شک بالینی بروسلوز توسط متخصص عفونی به آزمایشگاه ارجاع شده بودند و 50 نمونه از خون افراد بدون سابقه بروسلوز به عنوان کنترل انجام شد. آزمایشات رایت وکومبس رایت و 2- مرکاپتواتانول به عنوان آزمون استاندارد و الایزای igm, igg به عمل آمد و حساسیت و ویژگی آزمون الایزا در مقایسه با آزمون های استاندارد سنجیده و و نتایج در قالب آمار توصیفی ارایه شد.

    یافته ها: حساسیت آزمون الایزای igm, igg به ترتیب 93.7% و 12.5%، ویژگی آزمون الایزای igm, igg به ترتیب 70.6، 100%، ارزش اخباری مثبت آزمون الایزای igm, igg به ترتیب 19.4 و 100% و ارزش اخباری منفی آزمون الایزای igm, igg به ترتیب 99.3 و 94% به دست آمد.

    نتیجه گیری: با توجه به حساسیت بالای الایزای igg و ویژگی بالای الایزای igm، می توان از آزمون الایزا در کنار آزمون های آگلوتیناسیون برای، تشخیص بروسلوز استفاده نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها