• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 703
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: روش های درمانی جراحی متنوعی برای درمان چاقی مفرط مرضی(morbid obesity)  تاکنون ابداع شده است که نمی توان برای هیچکدام از آنها برتری مطلق قائل شد و هر کدام از روش های جراحی دارای مزایا و معایب قابل توجهی هستند. لذا نیاز به انجام یک روش جراحی کم عارضه و در عین حال موثر احساس گردید و روش جراحی biliointestinal bypas(bib) مورد توجه قرار گرفته و نتایج آن در یک مطالعه آینده نگر مورد بررسی قرار گرفته است.

    روش بررسی: بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های بقیه ا... (عج) و خاتم الانبیاء (ص) تهران در سال های 1386-1384 که مبتلا به چاقی مفرط بودند و شرایط لازم درمان جراحی را دارا بودند ابتدا روش های مختلف جراحی، مزایا و عوارض هر کدام برای بیماران شرح داده  شد. در مورد نوع روش، نحوه درمان، مسائل مربوط به عمل جراحی، عوارض و پیگیری بعد از عمل به بیمار توضیح کافی داده شد. سپس در صورتی که بیماری این روش جراحی را انتخاب می کرد با اخذ رضایت نامه وارد مطالعه می شد و تحت عمل جراحی bib قرار می گرفت.

    نتیجه گیری: این روش در مقایسه با دیگر روش های malabsorbtive، با کاهش وزن بیشتر و مداومتری همراه است و بیشتر عوارض آن قابل درمان یا قابل کنترل بوده و حتی در صورت لزوم به آسانی برگشت پذیر بوده است. در مقایسه با روش jejuno iieal bypass بدلیل جریان مداوم صفرا به داخل روده باریک به میزان زیادی خطر رشد بیش از حد باکتریها از بین می رود و خطر ایجاد سندروم کور تا حد زیادی مرتفع می شود. با توجه به سادگی روش جراحی و عوارض کمتر آن بنظر می رسد که این روش در بیماران پرخطر تر نیز با راحتی بیشتری قابل تحمل باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها