• اثر ضددیابتی و وابسته به اندوتلیوم مصرف خوراکی سیر کوهی بر پاسخ انقباضی و رفع انقباضی و رفع انقباضی آئورت سینه ای موش صحرایی دیابتی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 427
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اهداف: بیماری دیابت شیرین با افزایش وقوع بیماری های قلبی-عروقی همراه است. شواهدی مبنی بر اثر ضددیابتی گیاه سیر کوهی وجود دارد. لذا، در این تحقیق اثر مصرف خوراکی و وابسته به اندوتلیوم این گیاه به مدت 8 هفته بر پاسخ انقباضی آئورت سینه ای ایزوله در مدل تجربی دیابت در موش صحرایی نر مورد بررسی قرار گرفت.

    مواد و روش ها: موش های صحرایی نر به پنج گروه "کنترل"، "کنترل تحت تیمار با سیر کوهی"، "دیابتی"، "دیابتی تحت درمان با سیر کوهی" و "دیابتی تحت درمان با گلیبن کلامید" تقسیم شدند. دو گروه تحت تیمار با گیاه نیز پودر این گیاه مخلوط شده با غذای استاندارد موش را به نسبت وزنی 3% دریافت نمودند. میزان وزن و گلوکز، قبل از مطالعه و در هفته های 4 و 8 پس از مطالعه تعیین شد. در پایان، پاسخ انقباضی حلقه های آئورت سینه ای به کلروپتاسیم و فنیل افرین و رفع انقباضی به استیل کولین و سدیم نیتروپروسید با استفاده از بساط بافت ایزوله مورد سنجش قرار گرفت.

    نتیجه گیری: تجویز خوراکی و درازمدت سیر کوهی از طریق اثرگذاری بر عوامل مرتبط با اندوتلیوم موجب کاهش پاسخ انقباضی و افزایش پاسخ رفع انقباضی در بافت آئورت موش صحرایی دیابتی می شود که این امر می تواند در جلوگیری از عوارض عروقی دیابت در درازمدت سودمند باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها