• جداسازی و شناسایی پروتئین های دیواره سلولی کاندیدا آلبیکنس، کاندیدا گلابراتا و نمونه های کاندیدایی بیمارستانی و مقایسه الگوی الکتروفورزی آنها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 532
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: هدف از این تحقیق در مرحله اول بدست آوردن الگوی پروتئینی دیواره سلولی عوامل تایید شده کاندیدا آلبیکنس و کاندیدا گلابراتا بصورت جداگانه و در مرحله دوم بدست آوردن الگوی پروتئینی دیواره سلولی عوامل کاندیدا آلبیکنس جمع آوری شده از منابع بالینی بوده است. اطلاعات بدست آمده می تواند تشابهات و تفاوت های این الگوهای بدست آمده را با الگوهای استاندارد مدنظر قرار دهد.

    روش بررسی: پروتئین های دیواره سلولی بعد از تخریب دیواره، جدا به وسیله (sodium dodecyl sulfateh) sds دو درصد جمع آوری شدند. سپس از تکنیک (acrylamida gel electrophoresis sodium dodecyl sulfate-poly) sds-page و ضریب دایس برای بررسی الگوی الکتروفورزی و میزان شباهت آنها استفاده گردید.

    یافته ها: بیشترین شباهت پروتئین های دیواره سلولی بین نمونه های ناخن و دهان، بازو و پا، ناحیه کشاله ران و سوش استاندارد کاندیدا آلبیکنس با 95 درصد شباهت نمایان گردید. بیشترین وزن مولکولی مشابه در پروتئین های دیواره سلولی در کلیه ایزوله ها (35 و 64) کیلودالتون در 12 نمونه، 24 کیلودالتون در 10 نمونه و (50 و 26) کیلودالتون در 9 نمونه دیده شد. کمترین شباهت در وزن مولکولی پروتئین های دیواره سلولی (29، 42 و 60 کیلودالتون) در 8 نمونه و 29 کیلودالتون در یک نمونه از کاندیدا آلبیکنس دیده شد.

    نتیجه گیری: نتایج به دست آمده از مجموع الگوهای پروتئینی دیواره سلولی می تواند برای مقایسه آنها با الگوهای پروتئین های سیتوپلاسمی استفاده شود و نتایج جهت مطالعات در شرایط in vitro و مطالعات مولکولی مورد استفاده قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها