• اهمیت گیرنده های نوع 2 گالانین طى اثرات مهاری تحریک با فرکانس پایین بر روند کیندلینگ مسیر پرفورنت در موش صحرایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 378
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: در این تحقیق اهمیت گیرنده های نوع 2 گالانین طی اثرات مهاری lfs بر بروز تشنج های ناشی از کیندلینگ الکتریکی مسیر پرفورنت مورد بررسی قرار گرفته است.

    مواد و روش ها: حیوانات با تحریک مسیر پرفورنت و با استفاده از پروتکل کیندلینگ سریع (6 تحریک روزانه) تحریک مى شدند. 600) lfs پالس 0.1 میلى ثانیه با فرکانس 1 و شدت  50-150 میکروآمپر) بلافاصله پس از قطع تحریکات کیندلینگ اعمال مى گردید. 1) m871میکرومولار در موضع) آنتاگونیست اختصاصی گیرنده های نوع 2 گالانین، هر روز قبل از شروع پروتکل تحریک به داخل ژیروس دندانه دار تزریق می شد و مراحل رفتاری تشنج و مدت زمان تخلیه متعاقب ثبت مى گردید. همچنین تغییرات بیان ژن گیرنده 2 گالانین در ناحیه ژیروس دندانه دار با استفاده از تکنیک semi-quantitative rt-pcr در گروه های مختلف از حیوانات مورد بررسی قرار می گرفت.

    یافته ها: تزریق m871 به داخل ژیروس دندانه دار اثرات مهاری  lfs بر روند کیندلینگ را به طور معنی داری کاهش داد. نتایج  semi-quantitative rt-pcr نشان داد که میزان mrna گیرنده نوع 2 گالانین در ژیروس دندانه دار بعد از اکتساب کیندلینگ به صورت معنی داری کاهش مى یابد در حالیکه اعمال lfs جلوی این کاهش را مى گیرد.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که فعال شدن گیرنده های گالانین بوسیله گالانین درونزاد نقش مهمى به عنوان واسطه بخشی از اثرات مهاری lfs بر تشنجات ناشی از کیندلینگ مسیر پرفورنت دارد. این نقش طى تشنجات کانونى عمدتا از طریق galr1 و طى تشنجات عمومى از طریق galr2 اعمال مى شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها