• بررسی نگرش پرستاران نسبت به ارائه مراقبت های جسمی از بیماران سالمند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/17
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/17
    • تعداد بازدید: 493
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: کیفیت ارائه مراقبت از بیمار سالمند تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد که یکی از این عوامل می تواند نگرش پرستاران نسبت به مراقبت از سالمند باشد .پژوهش حاضر با هدف تعیین نگرش پرستاران نسبت به ارائه مراقبت های جسمی از بیماران سالمند بستری در بخش های داخلی صورت گرفته است.

    روش بررسی: در این مطالعه که توصیفی –مقطعی می باشد، نگرش 100 نفر از پرستاران (زن و مرد) شاغل در بخش های داخلی بیمارستان های آموزشی شهر تهران بررسی شد. واحدهای پژوهش به طریق نمونه گیری تصادفی خوشه اى انتخاب گردیدند و از پرسشنامه خود ایفا جهت جمع آورى داده ها استفاده شد. روابط موجود بین متغیرهایی چون سن، جنس، نوبت کاری، علائق کاری، سطح تحصیلات، سابقه کار و نگرش نسبت به مراقبت از بیمار سالمند مورد بررسى قرار گرفت.

    یافته ها: بطور کلی نتایج این مطالعه نشان داد که پرستاران نسبت به ارائه مراقبت های جسمی از بیماران سالمند نگرش خنثی داشتند. در مجموع بین سن و همچنین علائق کاری واحدهای مورد پژوهش با نوع نگرش آنها نسبت به ارائه مراقبت هاى جسمى از بیماران سالمند، رابطه معنی دار وجود داشت .

    نتیجه گیری: پیشنهاد می گردد که برنامه ریزی وسیعی جهت ارتقاء نگرش پرستاران شاغل و مداخلاتی جهت تقویت نگرش آنها انجام گیرد و همچنین مراقبت از بیماران سالمند به کادری آموزش دیده، مجرب و مشتاق و علاقمند سپرده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها