• ویژگی های نانوساختار لایه سطحی در برخی از باکتری های بیماری زا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/24
    • تعداد بازدید: 640
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: لایه سطحی  (surface layer)قسمتی از انولوپ سلولی است که در باکتری ها و آرشی ها دیده می شود. لایه سطحی یک ساختار تک لایه ای است که از زیرواحدهای پروتئینی یا گلیکوپروتئینی به وجود آمده است. لایه سطحی خارجی ترین ساختارسلولی است که در تبادل و واکنش با محیط پیرامون باکتری می باشد. عملکردهای این ساختار در گونه های مختلف باکتریایی از تنوع زیادی برخوردار می باشد.

    مواد و روش کار: مقالات مرتبط با لایه سطحی از مقالات yahoo, elsevier science, pubmed از سال 1995 تا 2010 استخراج گردید. برای این کار و کلمات کلیدی لایه سطحی، بیماری زایی و باکتری های پاتوژن، واژه هایی بودند که جستجو شدند.

    یافته ها: در مورد لایه سطحی در تمامی مقالات پژوهشی و مروری مشابه انجام گرفته، اتفاق نظر وجود دارد که وجود این ساختار سطحی در باکتری ها منجر به افزایش بیماری زایی در آنها می گردد.

    نتیجه گیری: لایه سطحی در باکتری های پاتوژن با حفاظت باکتری در برابر حملات باکتریوفاژی و فاگوسیتوزی، مقاومت باکتری در برابر ph اسیدی، چسبندگی، پایداری غشاء پلاسمایی، جایگاه های اتصالی برای اگزوپروتئین ها منجر به افزایش بیماری زایی، پایداری عفونت و مقاومت آنتی بیوتیکی در میزبان می گردد. نتایج این مطالعه نشان دهنده شیوع قابل ملاحظه لایه سطحی در باکتری های پاتوژن بوده است و این امر بیانگر اهمیت شناسایی باکتری های مولد این ساختار در آزمایشگاه ها می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها