• مطالعه تغییرات گلیکوکونژوگیتها در روند تکامل هسته تری جمینال در دوره جنینی موش balb/c

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/03
    • تعداد بازدید: 623
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: تعیین میزان تغییرات گلیکوکونژوگیتهای دارای قند انتهایی خاص در روند تکامل ساقه مغز و هسته تری جمینال در دوره جنینی موش. balb/c

    مواد و روشها: برای این منظور از جنینهای موش در فاصله روزهای دهم تا هفدهم استفاده شده پس از تثبیت و طی مراحل معمول آزمایشگاهی، از بلوکهای پارافینی به روش سریال برشهای 5 میکرومتری تهیه شد و برای تعیین قند انتهایی گلیکوکونژوگیتهای موجود در منطقه ساقه مغز از 8 لکتین کونژوگه با پراکسیداز استفاده شد.

    یافته ها: نتایج حاصل نشان دادند که قند انتهایی فوکوز در مراحل اولیه تکامل ساقه مغز، ولی در هسته تری جمینال و بافتهای اطراف در مراحل آخر تکامل دوران جنینی حضور دارد. مطالعه با لکتینهای (wistaria floribanda) wfa, (maclura pamifera agylutinin) mpa, (arachis hypogaea (peanut) agylutinin) pna, (glaycine max (soyabean) agglutinin) sba نشان داد که قندهای انتهایی ان استیل گالاکتوز آمین و دی ساکارید گالاکتوز ان استیل گالاکتوز امین در مراحل مختلف تکامل هسته تری جمینال و ساختمانهای اطراف حضور دارند.  

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل حضور گلیکوکونژوگیتهای سطح سلولهای ساقه مغز و هسته تری جمینال با قندهای انتهایی ان استیل گالاکتاز امین و دی ساکارید گالاکتوز- ان استیل گالاکتوز امین و فوکوز، این احتمال وجود دارد که این قندها در تکامل پیش ساز نورونها در مراحل اولیه تکامل ساقه مغز و هسته تری جمینال دخالت داشته باشند و همچنین در مولکولهای (bone morphogenetic proteins) bmp, (fibroblast grawth factor 8) fgf-8 حضور داشته و مشخصات و تمایز انواع سلولهای نورونهای پشتی (حسی) را کنترل کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها