• شبیه سازی سیستم هاورس با استفاده از دانش اوریگامی و سنجش مقاومت مکانیکی آن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/03
    • تعداد بازدید: 536
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه و هدف: تمایل بشر به فراگیری از طبیعت، به پیدایش علم جدیدی به نام بیونیک انجامیده است. بیونیک دانش بررسی روشهای ساخت سیستمهای مکانیکی با مشخصه هایی متناظر با ویژگیهای موجودات زنده است. سیبرنتیک دانش و علم شناخت اصول کلی کنترل و بهره گیری از اصول حاکم در موجودات زنده در علوم مهندسی و جامعه بشری است. هدف از این پژوهش مطالعه مقدماتی الگوی حاکم در ساختار سیستم هاورس استخوان و ارتباط برقرار کردن بین علوم بیونیک و سیبرنتیک در راستای ادراک بیشتر مفاهیم در علوم مختلف و استفاده بهینه از سیستمها و مدل های زیستی برای طراحی صنعتی است.

    مواد و روش ها: در تحقیق حاضر با کمک از علم اوریگامی و با استفاده از کاغذ به عنوان یک ماده اولیه و ابتدایی و در دسترس و الگوگیری از شکلهایی با سطح مقطع دایره در سیستم هاورس در قیاس با دو مدل مثلث و مربع، میزان تغییر شکل در برابر فشار و حداکثر قدرت تحمل نیرو مطالعه و بررسی شد.

    یافته ها: نتایج به دست آمده نشان می دهند که مدل دایره در قیاس با دو مدل دیگر چه در حالت منفرد و چه در حالت چند تایی حداکثر مقاومت در برابر نیروی وارده را از خود نشان می دهد.

    نتیجه گیری: در واقع حضور سیستمهای هاورس و ساختار بی بدیل قرارگیری تیغه های استخوانی و نظم ذاتی آنها می تواند نمونه ای از مدلهای ایده آل در طراحی ساختارهای محافظت کننده ای باشد که در صنعت برای حمایت و محافظت از وسایل و ایجاد استحکام به کار گرفته می شوند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها