• ارزیابی تغییرات فراساختاری تخمک های گوسفند پس از انجماد شیشه ای با روش های مختلف و بلوغ آزمایشگاهی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/03
    • تعداد بازدید: 504
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: ارزیابی تغییرات فراساختاری تخمک های گوسفند پس از انجماد شیشه ای و بلوغ آزمایشگاهی

    مواد و روش ها: توده های (coc) cumulus-oocyte complexes دارای کیفیت خوب به چهار گروه، غیرانجمادی کنترل، انجمادیsolid surface, cryotop, conventional straw  تقسیم شدند. در گروه های cryotop, conventional straw، توده های منجمد شیشه ای شده مستقیماً در نیتروژن مایع غوطه ور شدند؛ درحالی که در گروه solid surface، توده های منجمد شیشه ای شده ابتدا سرد و سپس به نیتروژن مایع منتقل شدند. توده های سالم تازه و منجمد-ذوب شده در شرایط آزمایش گاهی بالغ و تغییرات فراساختاری تخمک های آن ها ارزیابی شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که انجماد شیشه ای با روش های solid surface, cryotop بر خلاف روش conventional straw سازمان دهی کلی اووپلاسم را حفظ کرده بود. به علاوه پس از انجماد شیشه ای، تعداد واکوئل ها در اووپلاسم افزایش یافته بود، گروهی از آن ها به صورت جزیی یا کامل با چربی پر شده و گروهی نیز دارای داربست میکروفیلامنتی بود. همچنین در تخمک های بالغ از تعداد و تراکم گرانول های قشری پس از انجماد solid surface, conventional straw کاسته شده بود.

    نتیجه گیری: انجماد شیشه ای با روش cryotop در مقایسه با سایر روش های انجمادی می تواند فراساختار تخمک ها را به خوبی حفظ کند و شرایطی شبیه گروه کنترل را ایجاد نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها