• بررسی بافت شناسی آثار ضد متاستازی ترکیب انتروتوکسین تیپ b استافیلوکوکوس اورئوس (seb) به همراه منوفسفوریل لیپید mpl) a) علیه فیبروسارکوما در بافت ریه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/03
    • تعداد بازدید: 611
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: بررسی آثار ضد متاستازی و توموری منوفسفوریل لیپید (monophosphoryl lipid a) a و انتروتوکسین تیپb  (staphylococcus aureus enterotoxin b) به تنهایی و باهم روی موش های balb/c دارای تومور فیبروسارکوما

    مواد و روش ها: آثار ضد توموری seb+mpl, seb, mpl به صورت تزریق درون وریدی در موش هایی که با فیبروسارکوما (wehi-164) توموری شده بودند، مطالعه و تومورها از نظر بافت شناسی نیز بررسی شد. همزمان بافت ریه نیز مورد مطالعه بافت شناسی قرار گرفت.

    یافته ها: در موش های توموری که seb+mpl به صورت درون وریدی تزریق شده بود، اندازه تومور در مقایسه با موش هایی که فقط seb یا mpl گرفته بودند از کاهش معنی داری برخوردار بود. میزان نکروز ایجاد شده در گروه دریافت کننده seb+mpl در مقایسه با دیگر گروه ها اختلاف معنی داری را نشان داد. به علاوه، مطالعات هیستوپاتولوژیکی نشان داد که در بافت ریه هیچ گونه متاستازی مشاهده نشد.

    نتیجه گیری: یافته های تحقیق حاضر پیشنهاد می کند که مرگ سلول تومور و جلوگیری از متاستاز ناشی از فعالیت سلول های t در پاسخ به تزریق درون وریدی seb+mpl است که مستلزم تحقیقات بیشتری است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها