• تأثیر حفاظتی بازکننده کانال های پتاسیمی میتوکندریایی وابسته به atp بر جمعیت نورونهای کورتیکال مغز رت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/03
    • تعداد بازدید: 446
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: تا به حال درمان دارویی موثری برای پیشگیری از کاهش تعداد نورونی بعد از سکته مغزی مشخص نشده است. در مطالعه حاضر اثر تنظیم کننده های کانالهای میتوکندری بر تعداد نورونهای کورتکس مغز رت و فعالیت نورولوژیکی بعد از ایسکمی-ریپرفیوژن بررسی شده است.

    مواد و روشها: در رتهای نژاد ویستار یک هفته بعد از تجویز داروهای تنظیم کننده کانالهای پتاسیمی چهار رگ اصلی خون دهنده به مغز به مدت 15 دقیقه مسدود و سپس پرفیوژن برقرار شد. 24 ساعت بعد از ریپرفیوژن سطح هوشیاری و اعمال حرکتی توسط متد tarloe, lemay به ترتیب ارزیابی گردید، همچنین با استفاده از رنگی آمیزی کریزل ویولت و میکروسکوپ نوری تعداد کل سلولها و سلولهای نرمال در کورتکس پریتال بررسی شد و نتایج توسط نرم افزار anova انالیز شد.

    یافته ها: جمعیت نورونی نرمال در گروههایی که دیازوکساید به عنوان بازکننده طبیعی پتاسیم داده شد در مقایسه با گروه کنترل به طور معنی داری افزایش یافت.

    نتیجه گیری: شمارش سلولی و ارزیابی نورولوژیکی در in vivo وابسته به دوز تنظیم کننده کانال های پتاسیم وابسته به atp هستند. نتایج ما نشان داد که استفاده از دیازوکساید بقای نورون ها را در صدمات مغزی ناشی از ایسکمی-ریپرفیوژن افزایش می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها