• بررسی عوامل موثر بر درمان ناباروری به کمک انجماد جنین

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/03
    • تعداد بازدید: 687
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: بررسی عوامل موثر بر درمان باروری به کمک روش انجماد جنین است.

    مواد و روشها: این مطالعه از نوع مورد-شاهدی است و در مرکز باروری و ناباروری اصفهان انجام شده است. روش نمونه گیری آن و سرشماری تمام زوجهای نابارور دارای انجماد جنین و حجم نمونه آن هفتصد مورد است. داده ها از پرونده های انجماد جنین ivf, icsi این مرکز مربوط به تیرماه 1379 الی خردادماه 1382 جمع آوری و با استفاده از نرم افزار spss 11 آنالیز آماری شده است.

    یافته ها: عوامل موثر بر میزان باروری پس از انجماد عبارتند از: تعداد جنینهای هفت تا هشت سلولی با بقای بیش از هفتاد و پنج درصد (دارای بیشترین تاثیر)، نسبت جنینهای ذوب شده با بقای بیش از هفتاد و پنج درصد به کل جنینهای ذوب شده، تعداد جنینهای منجمد شده، ضریب بقا-مرحله تسهیم، ضریب بقای جنینهای ذوب شده. همچنین عوامل موثر بر تعداد جنینهای هفت تا هشت سلولی با بقای بیش از هفتاد و پنج درصد عبارتند از تعداد جنینهای هفت تا هشت سلولی با ضریب سه قبل از انجماد، ضریب مرحله تسهیم جنینها قبل از انجماد، ضریب کیفیت جنینها قبل از انجماد، تعداد جنینها در روز سوم، تعداد تخمک گرفته شده و سن مادر که دارای ارتباط معکوس است.

    نتیجه گیری: بالا رفتن میزان بقا و تعداد جنینهای ذوب شده، شانس درمان ناباروری را با استفاده از انجماد جنین افزایش می دهد. در این میان جنینهای هفت تا هشت سلولی با بقای بیش از هفتاد و پنج درصد، بیشترین کمک را به درمان می نمایند. همچنین، ارتقای عوامل قبل از انجماد مانند تعداد تخمک گرفته شده، تعداد و کیفیت جنینهای حاصل منجر به افزایش میزان بقا و تعداد جنینهای ذوب شده می شود و از این طریق درمان ناباروری را با استفاده از انجماد جنین بهبود می بخشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها