• بررسی اثر قرارگیری در میدان های الکترومغناطیسی ناشی از تصویرنگاری به روش تشدید مغناطیسی هسته بر روی میزان آزاد شدن جیوه از آمالگام های دندانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 580
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

     

    زمینه و هدف: تصویرنگاری به روش تشدید مغناطیسی هسته (mri) باعث افزایش میزان مواجهه انسان با میدان های مغناطیسی قوی گردیده است. هدف از انجام این مطالعه تعیین تاثیر قرار گرفتن در میدان های الکترومغناطیسی ناشی از تصویرنگاری به روش تشدید مغناطیسی هسته بر روی آزاد شدن جیوه از آمالگام می باشد.

    روش بررسی: در این مطالعه مداخله ای قبل و بعد، سی نفر که حداقل چهار دندان ترمیم شده با آمالگام داشته و از زمان آخرین ترمیم آنها حداقل یک هفته گذشته بود و از سوی دیگر برای آنها mri مغز تجویز شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند. شدت میدان مغناطیسی معادل 0.23 تسلا و مدت زمان قرارگیری در میدان برای هر بیمار سی دقیقه بود. برای هر بیمار سی دقیقه بود. برای هر بیمار پرسشنامه ای در مورد شرایط کار و زندگی وی تکمیل شد سپس پنج سانتی متر مکعب بزاق تحریک شده، درست قبل از mri و بلافاصله بعد از آن تهیه گردید. درب لوله ها بسته و کدگذاری شدند. در مرحله بعد نمونه ها به آزمایشگاه ارسال شده تا جیوه بزاق به روش اسپکترو فتومتری جذب اتمی با تکنیک تولید بخار سرد اندازه گیری شود. داده ها با استفاده از نرم افزار spss مورد پردازش قرار گرفت و از آزمون پارامتریک t زوج (paired t-test) برای مقایسه سطح جیوه در حالت های مختلف استفاده گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها