• بارگذاری فوری در ایمپلنت های دندانی: مروری بر مقالات

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 672
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: مزایای بارگذاری فوری ایمپلنت چون صرفه جویی در زمان، فانکشن فوری و رضایت بیمار سبب شده که تمایل به اجرای آن به طور روز افزونی افزایش یابد. هدف از این مطالعه بارگذاری فوری در ایمپلنت های دندانی است.

    روش بررسی: جستجو در yahoo, google, scholar.google, sciencedirect, blackwell synergy, embase, pubmed از 1970-2007 صورت گرفت و از کتب انگلیسی مرتبط نیز استفاده شد. کلید واژه های ایمپلنت، بارگذاری فوری، بارگذاری زودرس، بارگذاری تأخیری، بارگذاری اکلوزال و ثبات اولیه برای جستجو مورد استفاده قرار گرفت. عوامل مؤثر در موفقیت بارگذاری فوری ایمپلنت شامل انتخاب بیمار، کیفیت استخوان، ابعاد، ریزساختار و ساختار ماکروسکپیک ایمپلنت، مهارت جراح، ثبات اولیه و کنترل نیروهای اکلوزال و اصول پروتزی بررسی شدند.

    یافته ها: صرف نظر از نوع ایمپلنت و ویژگی های سطح آن، بارگذاری فوری در قدام مندیبل قابل پیش بینی (موفقیت 90%-100%) است. شواهد محدودی در مورد موفقیت بارگذاری فوری در فک بالا و نیز در افراد نیمه بی دندان وجود دارد. اکثر مطالعات به صورت گذشته نگر و فاقد گروه کنترل هستند.

    نتیجه گیری: محل آناتومیک ایمپلنت، طراحی ایمپلنت و اصول پروتزی عوامل کلیدی برای اطمینان از موفقیت هستند. قبل از استفاده گسترده از این روش مطالعات آینده نگر طولانی مدت باید صورت گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها