• مقایسه هیستولوژیک شدت واکنش نسجی دو نوع سیلر apexit, ah26 در موش آزمایشگاهی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 416
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: یکی از شرایط سیلر خوب، داشتن سازگاری نسجی است. هدف از مطالعه حاضر، ارزیابی هیستولوژیک شدت واکنش نسجی دو سیلر apexit, ah26 به روش کاشتن در بافت همبند زیرجلدی موش های آزمایشگاهی می باشد.

    روش بررسی: در این مطالعه مداخله ای-تجربی، سیلرهای تازه مخلوط شده apexit, ah26

    با حجم معین در 11 موش به روش کاشت زیرجلدی قرار داده و در هر موش یک ناحیه به عنوان شاهد در نظر گرفته شد. از پنج موش پس از گذشت سه روز و از شش موش دیگر پس از گذشت سی روز نمون های بافتی تهیه و از نظر سازگاری نسجی با هم مقایسه شدند. اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون های non parametric به نام های karuskal – wallis, man whitney با استفاده از نرم افزار spss تجزیه و تحلیل گردید.

    یافته ها: اگرچه میزان التهاب ایجاد شده در نمونه های حاوی سیلر apexit چه در مقطع زمانی سه روزه و چه در مقطع زمانی سی روزه از التهاب ایجاد شده توسط سیلر ah26 بیشتر بود ولی این تفاوت از لحاظ آماری معنی دار نبود. در ضمن هر دو نوع سیلر سبب ایجاد التهاب خفیف تا متوسط شده که شدت این التهاب در مقایسه با گروه شاهد در مقطع زمانی سی روزه از لحاظ آماری معنی دار می باشد (p.v<0.05).

    نتیجه گیری: در این مطالعه اختلاف آماری معنی داری بین میزان التهاب ایجاد شده توسط سیلر ah26 و التهاب ایجاد شده توسط سیلر  apexit مشاهده نشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها