• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 660
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: ترمیم پوسیدگی های زودرس دندان های قدامی که در کودکان به شدت تخریب شده اند، یکی از چالش برانگیزترین درمان ها برای دندانپزشک می باشد. به همین منظور هدف از این مطالعه گردآوری روش هایی است که به طور کلی برای درمان دندان های قدامی شیری فک بالا در بیماران مبتلا به پوسیدگی های زودرس انجام شده و همچنین تعیین میزان موفقیت و شکست این روش ها در مطالعات انجام شده می باشد.

    روش بررسی: مقالات مورد بررسی با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی science citation index, embase, scopus, iran medex, google scholar, cochrane library, medline در فاصله سال های 1990-2009 و همچنین مجلات معتبر داخلی که در این زمینه وجود داشت با کلمات کلیدی children caries, treatment of nursing caries, early childhood caries, bottle caries گردآوری گردید.

    یافته ها: در دندان های شیری قدامی به شدت تخریب شده برای ایجاد گیر داخل کانال از کامپوزیت رزینی، فایبرهای تقویت شده، فایبر گلاس، nickle chronium cast post with macroretentive element, threated post و پست های بیولوژیک استفاده شده است. همچنین برای ترمیم تاج دندان های قدامی شیری پوسیده مواد و روش های متفاوتی از قبیل روش ترمیم آتروماتیک، تکنیک ساندویچ، روکش های استنلس استیل، روکش های open face، روکش های استنلس استیل پری ونیر، روکش های بی کربنات، روکش رزین کامپوزیت، ترمیم های بیولوژیک و روکش های سلولوییدی استفاده شده است.

    نتیجه گیری: روش های متفاوتی برای درمان دندان های قدامی شیری پوسیده وجود دارد و دندانپزشک هنگام ارائه روش های درمانی باید نگرش و عقیده والدین و اهمیت آنها به زیبایی و فانکشن را علاوه بر اندازه پوسیدگی، خطر پوسیدگی، امکان ایزولاسیون مناسب، سن و همکاری بیمار را مدنظر قرار دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها