• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 617
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: سانوسیل (sanosil) یک محصول ضدعفونی کننده جدید با پراکسید هیدروژن و مقادیر جزئی نقره است که به دلیل اثر بخشی بالا مورد توجه قرار گرفته است. هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی ضدعفونی وسایل و دستگاه ها بخش دندانپزشکی با ماده سانوسیل بر اساس نوع میکروارگانیسم به دست آمده از کشت های محیط می باشد.

    روش بررسی: در این مطالعه آزمایشگاهی شصت نمونه از ابزار دندانپزشکی قبل و بعد از اثردهی سانوسیل جمع آوری شد. نمونه های جمع آوری شده بر روی محیط های کشت بلاد آگار و شکلات کشت داده شدند. بعد از 24 ساعت که در دمای 37 درجه سانتی گراد قرار گرفتند. پلیت ها از نظر رشد میکروبی بررسی شدند. پس از تعیین جنس و گونه باکتر بر اساس کشت های افتراقی و آزمایش های بیوشیمیایی تعداد کلونی های میکروبی پس از مواجهه یا سانوسیل شمارش شدند. تجزیه و تحلیل داده ها در محیط نرم افزار آماری spss ویرایش 14 انجام شد. برای تعیین معنادار بودن اختلاف بین نتایج قبل و بعد از مداخله از آزمون غیرپارامتریک chi-square استفاده گردید. حد معنادار بودن اختلاف در این مطالعه p<0.05 در نظر گرفته شد.

    نتیجه گیری: محلول سانوسیل میزان آلودگی ابزار دندانپزشکی را به طور معناداری کاهش داد. در طی مدت استفاده از این ماده هیچ خاصیت خورندگی و ایجاد بقایا، بر روی ابزار یا دستگاهها چه به صورت استفاده از پنبه آغشته به سانوسیل و یا اسپری سانوسیل مشاهده نگردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها