• دیابت ملیتوس و عفونتهای پالپ و پری رادیکولر: مروری بر مقالات

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 552
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: دیابت ملیتوس آسیبهای متعددی را در بافتها و ارگان های مختلف بدن از جمله پالپ و پریودنشیم بر جای می گذارد. هدف از این مطالعه جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف در زمینه تأثیر دیابت بر بافتهای پالپ و پری رادیکولر د ر حالت سلامت و نیز نقش دیابت در الگوی عفونتهای پالپ و پری رادیکولر می باشد.

    روش بررسی: در این مطالعه مروری ابتدا مطالب با جستجوی کلمات کلیدی (دیابت. پالپ. پریودنشیم. عفونت پری رادیکولر. عفونت پری اپیکال. ضایعه پری رادیکولر. ضایعه پری اپیکال) در محدوده سالهای 1960-2008 در سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا cochrane, (pubmed) و نیز جستجو در کتابهای مرجع جمع آوری گردید، سپس تحقیقات بر اساس قدرت و ضعف مواد و روشهای تحقیق و سال انتشار دسته بندی شده و پس از گردآوری مطالب از منابع مختلف، ادغام مطالب با تکیه بیشتر بر منابع قویتر صورت گرفت.

    یافته ها: تغییرات هیستوپاتولوژیک متعدد در پالپ و پریودنشیم به همراه تغییرات کمی و کیفی ایجاد شده در فلور نرمال دهان و تغییرات سیستم ایمنی در بیماران دیابتی سه ضلع مثلثی را تشکیل می دهند که نه تنها استعداد بیشتر نکروز و عفونت پالپ و بروز بیماری پری رادیکولر را سبب می شوند بلکه باعث می گردند سیر این عفونتها و درمانشان با افراد سالم متفاوت باشند.

    نتیجه گیری: سیر عفونت پالپ و پری رادیکولر در بیماران دیابتی با افراد سالم کاملا متفاوت است و این مطلب موجب می گردد پاسخ به درمان در این بیماران نیز با افراد سالم متفاوت باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها