• بررسی آگاهی دندانپزشکان عمومی شهر تهران نسبت به درمان صدمات ناشی از ضربه به دندانها در کودکان (1382)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 405
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: معمولاً، صدمات ناشی از ضربه به دندانها تجربیات ناخوشایندی را برای کودکان فراهم می سازد و لازم است در اسرع وقت تحت درمان قرار گیرند. هدف از این مطالعه ارزیابی آگاهی دندانپزشکان عمومی شاغل در شهر تهران نسبت به درمان این گونه صدمات است.

    روش بررسی: در این مطالعه مقطعی پس از مشاوره آماری 165 دندانپزشک عمومی دارای مطب در تهران انتخاب شده و پرسشنامه تنظیمی در اختیارشان قرار گرفت. بعد از کامل شدن پرسشنامه ها، اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار spss ویرایش 11.5 مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. آزمونهای آماری به کار گرفته شده شامل آزمون ناپارامتری mann-whitney u، ناپارامتری kruskal-wallis، آزمون t و ضریب همبستگیpearson  می باشد.

    یافته ها: آگاهی دندانپزشکان عمومی شهر ته ران در مورد صدمات ناشی از ضربه به دندانهای کودکان 64% بوده است که میزان آگاهی دندانپزشکان با سن آنها رابطه معکوس داشت (p<0.05). علاوه بر آن میزان آگاهی دندانپزشکان با سال فارغ التحصیلی آنها رابطه مستقیم داشت (p<0.05).

    نتیجه گیری: دندانپزشکان عمومی شهر تهران از نظر آگاهی در زمینه صدمات دندانی در کودکان در سطح نسبتاً مناسبی قرار دارند. با این حال ضروری است تدابیر لازم برای بهبود هر چه بیشتر آن صورت پذیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها