• بررسی تأثیر زاویه شستشوی سطوح اچ شده برگیر فیشورسیلنت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 441
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: موفقیت کلینیکی سیلنت ها در پیش گیری از پوسیدگی ارتباط مستقیم با گیر و استحکام پیوند آنها دارد و در این ارتباط مطالعات فراوانی صورت گرفته است. هدف از این مطالعه لابراتواری ارزیابی و مقایسه قدرت استحکام باند برشی فیشور سیلنت بر مینا پس از شستشوی سطح اچ شده با دو زاویه 45 درجه و نود درجه است.

    روش بررسی: در این مطالعه تجربی 31 دندان پرمولر با دو سطح باندینگ (باکالی و لینگوالی) مورد بررسی قرار گرفتند. سطوح باندینگ باکالی و لینگوالی، صاف، موازی و عمود بر افق و در حد مینا آماده شده و پس از اچینگ با اسید فسفریک 37% با زاویه نود درجه در سمت باکال و 45 درجه در سمت لینگوال شستشو شدند. پس از خشک کردن و کاربرد سیلنت، نمونه های آماده شده برای مدت 24 ساعت در آب مقطر 37 درجه ذخیره گردید و پس از آن تحت آزمایش بررسی قدرت استحکام باند برشی در دستگاه اینسترون قرار گرفتند. در پایان یافته ها به کمک آزمون آماری t و ضریب همبستگی pearson مورد ارزیابی قرار گرفتند.

    یافته ها: نتایج مطالعه نشان داد اگرچه میانگین قدرت استحکام باند در نمونه های شستشوشده با زاویه نود درجه بیش از گروه 45 درجه بود، اما این دو گروه به لحاظ آماری با استفاده از t.test و محاسبه ضریب همبستگی pearson تفاوت معنی داری را نشان ندادند.

    نتیجه گیری: شستشوی سطوح اچ شده با زوایای 45 و نود درجه تأثیری در میزان استحکام باند برشی سیلانت ها ندارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها