• مدیریت دارایی ها و بدهی ها در بانک پارسیان و اثرات آن بر کارایی بانک

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/08/01
    • تعداد بازدید: 1274
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بحث اصلی مدیریت دارایی ها و بدهی ها در ارتباط با ترازنامه بانک ها است و سئوال اصلی جهت اجرای این تکنیک این است: آیا مدیریت دارایی ها و بدهی بانک بر کارایی آن تاثیرگذار است؟ پاسخ به این سئوال نیازمند تعیین کارایی و مدیریت دارایی ها و بدهی ها که در بر گیرنده مجموعه ای از ابزارها و روش های فنی است که خلق ارزش برای سهامداران و کنترل ریسک را مدنظر قرار می دهد. این تحقیق با بررسی توانایی های بانک خصوصی در این زمینه به بررسی تاثیر مدیریت دارایی ها و بدهی ها بر کارایی عملیاتی بانک ها به ویژه بانک پارسیان پرداخت. نتایج حاصل از تحقیق نشان دهنده آن بود که:

    1- مدیریت دارایی ها اثر مستقیمی بر سود آوری بانک خواهد داشت  .

    2- وجود همبستگی بین نسبت بدهی های جای به کل بدهی ها با نسبت بازده عملیاتی بانک می باشد. به این صورت که با افزایش نسبت بدهی های جاری به کل بدهی ها منجر به کاهش بازده عملیاتی خواهد شد .

    3- بازده دارایی ها در سیستم محافظه کارانه متفاوت از سیستم جسورانه می باشد و بانک می تواند با انتخاب سیاست محافظه کارانه بازده دارایی بالاتری را کسب کند .

    4- بازده حقوق صاحبان سهام در سیستم محافظه کارانه با بازده حقوق صاحبان سهام در سیستم جسورانه تفاوت دارد و بانک می تواند با انتخاب سیاست محافظه کارانه بازده حقوق صاحبان سهام بالاتری را نسبت به سیاست جسورانه کسب کند .به طور کلی آزمون فرضیه های پژوهش نشان دادند که بانک با انتخاب سیاست محافظه کارانه مدیریت دارایی ها و بدهی ها می تواند کارایی بیشتری را بدست آورد .اما در بانک پارسیان به طور کلی نتایج حاکی از کاربرد سیستم جسورانه بوده به طوری که در آزمون فرضیه اول رابطه معنی داری بین مدیریت دارایی ها و سودآوری بانک وجود داشته است. و در آزمون فرضیه دوم نتایج حاصل از بانک پارسیان حاکی رابطه مثبت نسبت بدهی های جاری به کل بدهی ها با بازده عملیاتی در این بانک بوده که نشانگر کاربرد سیستم جسورانه می باشد. در مورد فرضیه سوم نیز بازده دارایی ها در سیستم جسورانه بالاتر از این بازدهی در سیستم محافظه کارانه می باشد و در آزمون فرضیه چهارم بازده حقوق صاحبان سهام در سیستم جسورانه بالاتر از سیستم محافظه کارانه است .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها