• بررسی عوامل موثر بر مدیریت بهره وری هزینه ها (هزینه های غیر عملیاتی) در شعب بانک کشاورزی در استان تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/08/01
    • تعداد بازدید: 1269
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه: هدف کلی از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر مدیریت بهره وری هزینه ها (هزینه های غیر عملیاتی) در شعب بانک کشاورزی در استان تهران می باشد.

    روش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و با توجه به اینکه، به توصیف وضع موجود بدون دستکاری متغیرهای به استنتاج درباره رابطه احتمالی میان متغیرها می پردازد، در زمره تحقیقات توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه 45 شعب بانک کشاورزی در استان تهران می باشد که پژوهشگر اطلاعات آماری مورد نظر خود را از صورت های مالی بانک کشاورزی در استان تهران که مربوط به این 45 شعبه و در خلال سال های 1389 الی 1393 و به تصویب هیئت مدیره بانک رسیده است به روش داده کاوی اطلاعات استخراج نموده است.

    نتایج: با توجه به آزمون فرضیات مشخص می گردد که بین عوامل موثر بر بهره وری که در این پژوهش عبارتند از حجم سپرده های بانکی و مدیریت کارآمد بر مطالبات معوق با مدیریت کاهش بر هزینه در شعب بانک کشاورزی در استان تهران رابطه معنی دار وجود دارد. همچنین بین حجم سپرده های بانکی و مدیریت کارآمد بر مطالبات معوق رابطه معنی دار وجود دارد و سه فرضیه ما به اثبات رسید.

    توصیه: بانک کشاورزی می باید در راستای بهبود سطح بهره وری و با توجه به اولویت های راهبردی که در بانک کشاورزی تعیین شده است، توجه ویژه ای به مقوله کاهش هزینه های غیر عملیاتی داشته باشد تا بتواند با مدیریت بر کاهش این هزینه ها منجر به بالا رفتن سطح بهره وری در بانک کشارزی گردد که پژوهشگر به ارائه پیشنهادهایی در این راستا پرداخته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها