• تعیین فون عقرب ها و مشکلات مربوط به گردشگری در اسکله رمچاه جزیره قشم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/08/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/08/30
    • تعداد بازدید: 457
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: مطالعات مربوط به زیست شناسی و اکولوژی عقرب ها در ایران با محدودیت شدیدی مواجهه است و این مطالعات در جزایر سخت تر خواهد بود بخصوص اسکله ها که همیشه خیل عظیمی از صیادان و گردشگران در آنجا در حال تردد هستند. می بایست با شناسایی زیستگاه ها و فون عقرب های هر منطقه در ایران آغاز و با بررسی خصوصیات زیستی و محیطی آنها کامل گردد. هدف از این بررسی نیز شناسایی و تعیین فون عقرب ها و مشکلات مربوط به آنها در اسکله رمچاه جزیره قشم بود.

    مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی اطراف و درون اسکله رمچاه جزیره قشم تا شعاع 2 کیلومتری از هر طراف اسکله انتخاب و در اواخر تابستان و اوایل پاییز 1392 با تعیین دمای محیط اقدام به صید عقرب گردید. در مجموع 85 عقرب از این منطقه صید شد.

    یافته ها: بر اساس نتایج بدست آمده، از مجموع 85 عقرب صید شد هر خانواده بوتیده buthidae و جنس androctonus crassicauda بودند که تعداد 50 نمونه ماده و 35 نمونه نر شناسایی گردید.

    نتیجه گیری: بر اساس نتایج بدست آمده بیشتر عقرب ها مربوط به خانواده بوتیده و از نوع androctonus crassicauda بود که این عقرب دارای نیش دردناکی است و روی سیستم عصب تاثیر می گذارد. در کودکان و افراد مسن بسیار کشنده است. لذا شناخت این گونه راه های مقابله با آن از اهمیت زیادی برخوردار است. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها