• ارتباط گردشگری ورزشی با توسعه اشتغال زایی، ایجاد درآمد و کاهش فقر و سرمایه گذاری در استان خوزستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1393/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/08/01
    • تعداد بازدید: 492
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: این پژوهش تعیین رابطه بین گردشگری ورزشی و توسعه اشتغال زایی، ایجاد درآمد و کاهش فقر و سرمایه گذاری در استان خوزستان می باشد.

    روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی است. ابزار گردآوری داده های پرسشنامه محقق ساخته بود که حاوی 42 سوال بود که پس از نظرسنجی از اساتید مورد تایید قرار گرفت. برای تعیین پایایی، ابزار تحقیق از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن برابر با 82 درصد برآورد گردید. جامعه آماری این پژوهش را، تمامی کارشناسان بخش گردشگری ورزشی سازمان میراث فرهنگی، مدیران و دست اندکاران برگزاری رویدادهای ورزشی در فدراسیون های ورزشی، مدیران هتل ها و اماکن اقامتی در استان خوزستان تشکیل می دهند که بدلیل کم بودن این تعداد کلیه آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند n=n=140). اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش های آماری توصیفی (شامل تعیین فراوانی ها، تعیین درصد، رسم جدول و نمودار و ...) و آمار استنباطی (شامل ضریب همبستگی، ضریب آلفای کرونباخ، آزمون کولموگروف-اسمیرنوف) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    یافته ها: یافته های این تحقیق نشان داد که رابطه معناداری بین متغیر گردشگری ورزشی و توسعه اشتغال زایی، ایجاد درآمد و کاهش فقر و سرمایه گذاری می باشد.

    نتیجه گیری: نتایج نشان داد که از رویدادهای ورزشی برگزار شده در استان خوزستان می توان در جهت جلب  گردشگر ورزشی، ایجاد شغل، توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی دولتی، ایجاد درآمد و ارتقاء سطح زندگی افراد جامعه بهره گرفت. همچنین ورود گردشگران به استان پهناور خوزستان می تواند علاوه بر فواید کوتاه مدت به دنبال برگزاری مسابقات فواید بلندمدت و غیر مستقیمی داشته باشد که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می تواند عامل سوددهی در ابعاد گوناگون توسعه باشد. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها