• اثرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی توریسم بر توسعه استان لرستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1393/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/08/01
    • تعداد بازدید: 571
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    طرح مسئله: امروزه توریسم را می توان به لحاظ درآمدزایی و اشتغال آفرینی بالا در ردیف صنایع مهم دنیا به حساب آورد. این صنعت به لحاظ رشد سریع و فوق العاده ی که دارد می رود تا جای خود را به عنوان صنعت برتر جهان تثبیت نماید. هر انسان ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ... دارد در نتیجه ایجاد صنعت توریسم در هر منطقه پیامدهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی فراوانی را بدنبال دارد.

    روش: مطالعه در این مقاله کتابخانه ای و مطالعه اسنادی می باشد.

    یافته ها: بطور کلی می توان گفت: که تاثیر اقتصادی توریسم بر توسعه استان شامل؛ کسب درآمد؛ توزیع درآمد؛ ایجاد اشتغال؛ رونق دادن به صنایع دستی و حفظ میراث فرهنگی. همچنین تاثیر اجتماعی و فرهنگی توریسم بر توسعه استان شامل: گسترش مبادلات فرهنگی مردم استان با سایر نقاط کشور و جهان، تحکیم وحدت ملی، جهت دهی به گذراندن اوقات فراغت، معرفی فرهنگ غنی استان. از طرف دیگر تاثیر توریسم بر توسعه ی زیست محیطی استان می توان به مواردی چون، پی بردن مسئولین امر به اهمیت جاذبه های طبیعی استان و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست استان.

    نتایج: باید گفت که اگر بنا باشد در استان تحولی صورت گیرد و وضعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی استان دگرگون شود این تحول تنها از طریق ایجاد و گسترش بخشی توریسم امکان پذیر خواهد بود. زیرا از یک طرف بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات استان دارای محدودیت های فراوانی هستند و از طرف دیگر بخشی توریسم در استان یک محیط بکر و دست نخورده است، درآمدزایی و اشتغال زایی بالای این صنعت می تواند در صورت از قوه به فعل در آمدن دچار تحول و دگرگونی کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها