• بررسی رابطه بین آموزش زیست محیطی و رفتارهای اجتماعی زیست محیطی سازمانی در جهت توسعه پایدار: مورد مطالعه کارکنان پارس جنوبی (عسلویه)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/06/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/06/12
    • تعداد بازدید: 525
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف تحقیق، هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه بین آموزش زیست محیطی و رفتارهای اجتماعی زیست محیطی درجهت توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی می باشد، اهمیت محیط زیست چه در ابعاد منطقه ای و ملی و چه در بعد بین المللی ضرورت توجه علمی به عوامل مختلف به ویژه نقش عوامل انسانی در تخریب یا حفظ محیط زیست را به همراه داشته است. در این راستا، رابطه انسان و محیط زیست به صورت خاص مورد توجه جامعه شناسان و اندیشمندان علوم اجتماعی سراسر جهان قرار گرفته است.

    روش تحقیق، پژوهش بصورت پیمایشی می باشد همچنین، بر اساس آمار موجود درسال 1391 جامعه آماری (n) مردهای شاغل در منطقه پارس جنوبی 60850 نفر است. نهایتاً، با توجه به داده های موجود و فرمول کوکران حجم نمونه (n) برابر با 381 نفر خواهد بود، که بصورت نمونه گیری خوشه ای انجام شده است. با استفاده از ضریب همبستگی و رگرسیون و با کمک نرم افزار spss داده ها پرداختیم.

    نتایج تحقیق، به دست آمده از محاسبات آماری نشان می دهد که هر سه فرضیه آماری مورد تائید قرار گرفتند. سطح معنی داری هرسه فرضیه از 0.05 کوچکتر بودند که حاکی از آن است که رابطه بین دو متغیر در سطح بسیار بالایی از اطمینان، معنادار می باشد. به عبارتی دیگر نتیجه می شود که چون سطح معنی داری هر سه آزمون کوچکتر از 0.05 می باشد، بنابراین بین سه متغیر مستقل و متغیر وابسته رابطه وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها