• بررسی عوارض روانی ناشی از اعتیاد در معتادین خود معرف به مراکز ترک اعتیاد شهر بیرجند 1392

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1393/06/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/06/30
    • تعداد بازدید: 589
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: اعتیاد وابستگی جسمی و روانی به ماده ای خاص است که مسمومیتی مزمن برای فرد و جامعه می باشد و عوامل متعدد فردی، خانوادگی و اجتماعی منجر به آن می شوند. اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی، روانی و اجتماعی دارد. به اعتقاد تحلیل گران اجتماعی، اعتیاد به مواد  مخدر، به عنوان یکی از مسائل پیچیده اجتماعی در عصر اجتماعی در عصر حاضر است که زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی می باشد. بحران اعتیاد مثل بحران های دیگر مانند تخریب محیط زیست، فقر و قحطی، جنگ و خونریزی و ظهور بیماری های نوپدید سلامت جوامع بشری را تهدید می نماید و منجر به مشکلات و معضلات خانوادگی، عوارض روانی در فرد، فساد و جرایم و بی ثباتی سیاسی و اقتصادی جامعه می شود.

    روش کار: در این پژوهش 320 نمونه از معتادین خود معرف به مراکز ترک اعتیاد شهر بیرجند از طریق نمونه گیری سهمیه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود.

    نتیجه گیری: نتایج نشان داد بی خوابی، نشانه های افسردگی و دروغ گفتن برای مخفی نمودن اعتیاد به ترتیب با میانگین رتبه 7.47، 7.21 و 7.19 بیشترین عوارض روانی است که معتادان پس از مصرف مواد آن را تجربه کرده اند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها