• کارایی فرآیند اکسیداسیون پیشرفته در تصفیه پسابهای نفتی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/03/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/03/07
    • تعداد بازدید: 893
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

     

    زمینه و هدف: اساس ساختار تمامی هیدروکربن های نفتی (tph)، هیدروژن و کربن است. کاربرد گسترده، دفع نامناسب، نشت های تصادفی و نشت این ترکیبات باعث می شود حلالهای آلی و هیدروکربن های پلی آروماتیک (pahs) به مدت طولانی در خاک و آبهای زیرزمینی باقی بمانند که منجر به پیامدهای زیست محیطی مهمی می گردد. در این پژوهش خاک آلوده به ترکیبات نفتی توسط سورفکتانت تویین 80 شسته شد و کاربرد فرایند فتوفنتون در تصفیه فاضلاب حاصله مورد بررسی قرار گرفت.

    روش بررسی: تویین 80 مایعی زرد رنگ با ویسکوزیته بالا و قابل حل در آب است. برای بررسی کارایی فرآیند فتوفنتون متغیرهای غلظت آهن، غلظت ph,h2o2 و مدت زمان تابش مطالعه گردیدند. منبع تابش uv لامپ فشار متوسط بخار جیوهای (400 w) بود که به شکل عمودی و مستغرق در محلول داخل راکتور از جنس شیشه به حجم 2 لیتر قرار داده شده بود.

    یافته ها: نتایج نشان داد که راندمان فرایند فتوفنتون جهت حذف cod فاضلاب تولیدی تابعی از مقدار اولیه آهن ph,h2o2 محیط واکنش و مدت زمان تابش نور uv می باشد. در شرایط بهینه، 67.3 درصد از cod در غلظت آهن0.1 mm ، غلظت پراکسید هیدروژنph=3 ,0.43m  و زمان تابش لامپ uv به مدت 2 ساعت حذف شد. ph نقش بسیار مهمی در کارایی این فرآیند دارد به طوری که با کاهش ph ، میزان حذف بالا می رود.

    نتیجه گیری: مطابق نتایج حاصل از این مطالعه، فرایند فتوفنتون در شرایط اسیدی (3=ph) یک روش موثر در حذف cod حاصل از فاضلاب مذکور می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها