• بررسی اپیدمیولوژیک اقدام کنندگان به خودکشی ارجاع شده به بیمارستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از سال 1384 الی 1386

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/03/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/03/01
    • تعداد بازدید: 679
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه و اهداف: خودکشی یکی از علل اساسی در اغلب کشورها است. اگرچه عوامل مختلفی در بروز خودکشی نقش دارند، اما اطلاعات موجود در این زمینه محدود است. هدف از انجام این مطالعه بررسی اپیدمیولوژیک اقدام به خودکشی و عوامل مرتبط با آن در افراد اقدام کننده مراجعه کننده به بیمارستا نهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بوده است.

    روش کار: این مطالعه یک بررسی مشاهد های و مقطعی است که برروی تمام موارد اقدام کننده به خودکشی از ابتدای سال 1384 تا انتهای سال 1386 انجام شده است. مشخصات فردی، زمان خودکشی، دفعات خودکشی، نتیجه خودکشی، نحوه اقدام به خودکشی، علل و انگیزه اقدام به خودکشی، سابقه قبلی خودکشی، وجود بیماری های مزمن جسمی و روانی بر اساس یک پرسشنامه و مصاحبه از بیمار یا همراهان وی ثبت شد.

    نتایج: تعداد 4226 نفر در جامعه مورد بررسی در 3 سال فوق اقدام به خودکشی نموده اند. میانگین سن افراد اقدام کننده به خودکشی، 9.72±24.95 سال و برای افرادی که خودکشی موفق داشته اند 13.72±29.79 سال بوده است. 60% از اقدام کنندگان به خودکشی مؤنث و انگیزه خودکشی در 89% از موارد، اختلاف خانوادگی ذکر شده است. نحوه اقدام 82.5% از آن ها با مسمومیت داروئی بوده است. خودکشی موفق در این مدت 3.2% خودکشی کنندگان بوده است.

    نتیجه گیری: با توجه به سن پائین تر اقدام کننده ها به خودکشی و نرخ آن، این امر مهم باید مورد توجه سیاست گزاران امور بهداشتی در ناحیه استان مرکزی قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها