• سرو اپیدمیولوژی ویروس سایتومگال در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کازرون

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/03/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/03/01
    • تعداد بازدید: 525
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه و اهداف: cmv یک هرپس ویروس و از عوامل مهم ایجاد بیماری های مادرزادی نظیر کم کری و عقب افتادگی ذهنی است. میزان شیوع این ویروس در کشورهای مختلف بین 100-40 درصد است. با توجه به اهمیت شناسایی دختران سرونگاتیو که در سنین ازدواج هستند و کاهش خطرات بالقوه در زمان حاملگی، مطالعه ما بر سرواپیدمیولوژی عفونت cmv در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کازرون متمرکز بود.

    روش کار: 360 نفر از دانشجویان دختر رشته های پرستاری و مامایی به صورت اتفاقی انتخاب شدند. پس از جمع آوری اطلاعات دموگرافیک و تهیه سرم، آزمایش elias انجام گرفت و در پایان، نتایج مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.

     نتایج:میانگین سنی دانشجویان 20.8 سال بود (انحراف معیار= 1.42). 340 نفر (94.4%) با cmv آلودگی قبلی داشتند (داری lgg) در حالی که lgm در 4 نفر (1.1%) قابل شناسایی بود. هم چنین تفاوت معنی داری بین دانشجویان از نظر رشته تحصیلی و محل سکونت و میزان آلودگی به ویروس مشاهده نشد (0.05(p>.

    نتیجه گیری: شیوع عفونت cmv در این پژوهش 94.4% تعیین شد که به سایر مطالعات انجام شده در ایران و دیگر نقاط دنیا به خصوص کشورهای در حال توسعه نزدیک است. با توجه به تعداد خانم های در خطر و اهمیت بیماری های مادرزادی ناشی از cmv، گسترش برنامه های پیشگیری و آموزش های لازم به خصوص به پرسنل سرونگاتیو (مثل پرستاران و ماماها) و خانم های سرونگاتیوی که در سنین ازدواج هستند از ارزش فوق العاده ای برخوردار می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم