• بررسی عملکرد خانم های باردار نسبت به نحوه انجام ورزش در دوران بارداری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/03/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/03/01
    • تعداد بازدید: 368
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه و اهداف:  بر اساس شواهد و مطالعات صورت گرفته، خانم های باردار سالم و دارای تغذیه کافی، بدون هیچ گونه نگرانی قادر به شرکت در فعالیت های ورزشی مناسب هستند. این مطالعه به منظور تعیین عملکرد خانم های باردار در زمینه ورزش صورت گرفته است.

    روش کار: این مطالعه یک مطالعه مقطعی تحلیلی بوده است. جمعیت مورد مطالعه متشکل از 400 خانم باردار مراجعه کننده به درمانگاه هایپره ناتال بود که حین بارداری ورزش می کردند. پرسشنامه ای مشتمل بر سوالات مربوط به سنجش عملکرد طراحی شد و اطلاعات مربوط به افراد جمع آوری گردید. اطلاعات حاصله توسط نرم افزار آماری spss مورد تجزیه و تحلیل واقع شد و میانگین امتیازات مربوط به عملکرد و انحراف معیار آن بر حسب متغیرهای مستقل مطالعه برآورد گردید. هم چنین با استفاده از آزمون های anova و مدل رگرسیون خطی ارتباط بین متغیرهای مستقل و میزان عملکرد مورد ارزیابی قرار گرفت.

    نتایج: میانگین نمرات عملکرد 14.23 با انحراف معیار 1.76 بود. هم چنین ارتباط معنی داری بین عملکرد و متغیرهای شغل، سطح تحصیلات و سطح تحصیلات همسران افراد دیده شد (0.001(p<. در آنالیز چند متغیره صورت گرفته با روش رگرسیون خطی، میزان تحصیلات همسران دارای اثر مستقل و معنیداری در عملکرد خانم ها بود (0.001(p=.

    نتیجه گیری: اکثر خانم هایی که در دوران بارداری ورزش می کنند، اصول حاکم بر انجام فعالیت های ورزشی به صورت صحیح در این دوران حساس را رعایت نکرده و عملکرد نامناسب تقریباً در همه حیطه ها وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها