• صرع رولاندیک خوش خیم در بیماران صرعی مراجعه کننده به درمانگاه های نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1381/03/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1381/03/10
    • تعداد بازدید: 1343
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: صرع رولاندیک خوش خیم (benign rolandic epilepsy) از خوش خیم ترین سندرم های صرع در اطفال می باشد که معمولا بین سنین 14-3 سالگی رخ داده و بصورت اتوزومال غالب به ارث می رسد و دارای پیش آگهی بسیار عالی است. هدف از این مطالعه نشان دادن پیش آگهی و پاسخ درمانی خوب بیماران با صرع رولاندیک بوده است.

    روش کار: در یک مطالعه توصیفی آینده نگر در سال های 79-1378 در کلینیک های نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بین بیماران، مصروع مراجعه کننده، بر اساس شرح حال، معاینه فیزیکی، معیارهای تشخیصی و یافته های الکتروآنسفالوگرافی تعداد 21 بیمار مبتلا به صرع رولاندیک مورد برسی قرار گرفتند.

     یافته ها: 17 نفر از بیماران مذکر و تنها 4 نفر از آنان مونث بودند جوان ترین بیماران 4ساله و مسن ترین آن ها 18 ساله بود. سابقه فامیلی مثبت از نظر ابتلا به صرع رولاندیک در 7 نفر از بیماران وجود داشت. 18 نفر از بیماران تحت درمان با کاربامازپین و 3 نفر تحت درمان باوالپروات سدیم قرار گرفته بودند. در تمامی بیماران هیچگونه عودی از خملات بعد از شروع درمان دیده نشده بود.

     نتیجه گیری: شناخت علایم بالینی، توجه به یافته های الکتروآنسفالوگرافی، درمان مناسب و امیدوار کردن والدین به بهبودی قطعی حملات در بررسی بیماران با صرع رولاندیک حایز اهمیت است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها