• بررسی سابقه تماس با کلامیدیا پنومونیه در ابتلا به انفارکتوس حاد میوکارد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1381/03/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1381/03/10
    • تعداد بازدید: 342
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: آترواسکلروز عامل اصلی اختلالات عروقی بوده و از مشکلات اصلی کشورهای صنعتی به شمار می آید. در ایالات متحده از هر چهار نفر از آترواسکلروز رنج می برد و عامل 42% از کل مرگ و میرها می باشد. مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن مثل آترواسکلروز هم مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی رابطه معکوس با سطح درآمد و سواد افراد دارند. این موضوع انگیزه بررسی ارتباط بین عوامل محیطی دیگری نظیر بیماری های عفونی با روند آترواسکلروز شده است.

    روش کار: این بررسی یک مطالعه مورد- شاهدی می باشد که در آن 60 نفر بیمار و 60 نفر شاهد بررسی شدند. تمام بیمارانی که در طی زمان مطالعه حاضر با تشخیص انفارکتوس حاد میوکارد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بوعلی بستری شده بودند انتخاب شده و اطلاعات آن ها در پرسشنامه های محقق ساخته ثبت گردید. سپس نمونه خون آن ها جهت اندازه گیری آنتی بادی igg ضدکلامیدیا پنومونیه به روش ایمونواسی اخذ شد و نتیجه آن ثبت گردید. گروه شاهد بیمارستانی از بیماران بستری در بخش های دیگر همان بیمارستان که از نظر سن، جنس با گروه مورد تطبیق داده شده بودند انتخاب و نمونه خون آن ها نیز از نظر igg ضد کلامید یا پنومونیه بررسی شد.

    یافته ها: در این بررسی از هر گروه 48 نفر (80%) مرد و 12 نفر (20%) زن بودند محدوده سنی گروه بیمار و شاهد در حد 35 تا 80 سال بود که میانگین سنی گروه مورد 58.83 سال با انحراف معیار 12.06و میانگین سنی گروه شاهد 59.08 سال به انحراف معیار 11.59 سال بود. تمامی افراد بیمار و گروه شاهد igg ضد کلامیدیای مثبت (بالای u/ml5) داشتند. میانگین igg در دو گروه با استفاده از آزمون t مقایسه شد که با 0.85p= اختلاف معنی داری بین دو گروه وجود نداشت.

    نتیجه گیری: در مطالعه حاضر تمامی بیماران گروه شاهد و مورد، igg ضد کلامید یا پنومونیه مثبت داشتند که ممکن است بخاطر شیوع بالای کلامیدیا پنومونیه در این منطقه به دلیل برودت هوا و تراکم بالای افراد در فصول سرد سال باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها