• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1384/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1384/04/01
    • تعداد بازدید: 490
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: عوامل ضد آنتی باکتریال غیرآلی دارای مقاومت باکتریایی و ثبات دمایی بسیاربالایی هستند. در چند دهه اخیر نانومواد غیر آلی که دارای ساختار بسیار جدید، خواص بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی پیشرفته هستند با عملکردی که ناشی از اندازه نانویی آن هاست ساخته شده است. این مواد با ساختار و شکل نانویی خود توجه های زیادی را به خود جلب کرده اند.

    روش بررسی: هدف از این مطالعه بررسی خواص آنتی باکتریال نانوذرات ضد عفونی کننده tio2 علیه باکتری های اشریشیاکلی و استافیلوکوکوس ارئوس می باشد. در تحقیقات اولیه، چگالی نوری (od) اشریشیاکلی و استافیلوکوکوس ارئوس در حضور 0.01% و 0.75% و 1.5% از tio2مشاهده شد. در مرحله دوم مطالعه log cfu/ml 6.3 از محیط کشت مایع اشریشیاکلی و استافیلوکوکوس ارئوس به طور جداگانه در معرض %1.5 از نانو مواد tio2 در دمای oc37 قرار گرفتند. در قسمت سوم آزمایش نیز، باکتری اشریشیاکلی در محیط کشت ثابت (جامد) در حضور و عدم حضور نانوذرات کشت داده شد.

    نتایج: غلظت 0.01% از نانوذرات tio2 تغییرات قابل توجه ای در تعداد باکتری ها ایجاد نکرد، اما در حضور غلظت 0.75% و 1.5% از نانومواد، کاهش قابل توجه ای در تعداد باکتریها مشاهده شد (0.05p<). در گروه کنترل زیست پذیری سلولهای باکتری تا 13 روز طول می کشد در حالی که در حضور غلظت 1.5% از tio2 مرگ سلولی باکتریهای اشریشیاکلی و استافیلوکوکوس ارئوس به ترتیب بعد از 16 و 24 ساعت فرا می رسد. نتایج نشان دادکه حضور غلظت %1.5 از tio2 در محیط کشت جامد، رشد باکتری اشریشیاکلی را 5.6 مرتبه کاهش می دهد.

    نتیجه گیری: یافته های ما نشان دهنده تاثیرات آنتی باکتریایی نانو ذرات tio2 بر روی هر دوی باکتری ها است، البته باکتری استافیلوکوکوس ارئوس در مقایسه با اشریشیاکلی به این نانو ذرات حساستر است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها