• بررسی میزان شیوع بیماری درماتیت آتوپیک در بین دانش آموزان دختر و پسر 7 تا 11 ساله مقطع ابتدایی در شهر اهواز

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1384/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1384/04/01
    • تعداد بازدید: 374
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: درماتیت آتوپیک یک بیماری التهابی و مزمن پوستی مولتی فاکتوریال است که در تمام دنیا دیده می شود. اما مطالعات اپیدمیولوژی اندکی در کودکان مبتلای آسیایی انجام شده و اغلب بررسی ها در اروپا و آمریکا بوده است. هدف از انجام این مطالعه اپیدمیولوژیک، بررسی بیماری درماتیت آتوپیک در شهر اهو از در کودکان 11-7 ساله بوده است که تاکنون چنین مطالعه ای در این منطقه انجام نشده است.

    روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی و پیمایشی روی کودکان 7 تا 11 ساله دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر اهواز با روش نمونه گیری خوشه ای انجام شد. 1250 پسر و 1250 دختر دانش آموز براساس کرایتریای هانیفن و راجکا مورد بررسی قرار گرفتند .سپس اطلاعات جمع آوری شده به منظور تعیین فراوانی درماتیت آتوپیک، کرایترهای ماژور و مینور هانیفن و راجکا به تفکیک سن و جنس بررسی شدند.

    نتایج: شیوع کلی درماتیت آتوپیک در جمعیت مورد مطالعه ما 3.9% بود. دختران 4.3% و پسرها 3.4% را تشکیل می دادند. متغیرهای ماژور، خارش و درماتیت مزمن عودکننده در 100% دانش آموز ان مبتلا مشاهده شد و فراوانی درماتیت نواحی فلکسورال و سابقه خانوادگی آتوپی با بالا رفتن سن افزایش نشان می داد.

    نتیجه گیری: با توجه به شیوع درماتیت آتوپیک در کودکان شهر اهواز، انجام تمهیداتی که بتوانند در کاهش محرک های محیطی آتوپی نقش داشته باشد و هم چنین برنامه ریزی های آموزشی برای خانواده های کودکان مبتلا در بهبود وضعیت زندگی کنونی و آینده این کودکان مؤثر خواهد بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها