• آنتی ژن های ایمونوژن شاخص سوشهای h. pylori جدا شده از بیماران مبتلا به بیماری های مختلف دستگاه گوارش

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/05/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/05/01
    • تعداد بازدید: 349
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه و هدف: هلیکو باکتر پیلوری (h. pylori) یک پاتوژن انسانی می باشد که روی مخاط گوارشی تاثیر گذاشته و سبب یک پروسه التهابی منجر به بیماری های مختلف معده می شود. عوامل ایجاد کننده پیامدهای مختلف این عفونت ک املاً مشخص نیستند . هدف از این مطالعه، بررسی پروتئین های ایمونوژن در سوش های h. pyloriمی باشد که از بیماران مبتلا به بیماری های مختلف گوارشی جدا شده اند.

    روش کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی پروتئین های تام 144 سوش h.pylori جدا شده از سه گروه بیمار (دارای زخم معده 37 نفر، فاقد زخم 77 نفر و مبتلا به سرطان معده 30 نفر) بوسیله روش سدیم دودسیل سولفات - پلی اکریل آمید ژل الکتروفورزیس یک بعدی ((1d-sds-page جدا شده و سپس با سرم میزبانهای مربوطه بلات شدند.

    نتایج: دراین روش اعضای هر گروه بر حسب شباهت در الگوهای پروتئینی ارتباط بالایی را نشان دادند و بنابراین در یک گروه قرار گرفتند. الگوی ایمونوبلات ها با الگوی ژل های رنگ آمیزی شده با روش کوماسی بریلیانت بلو متفاوت بودند. برخی از باندهای پروتئینی جدا شده در sds-page بوسیله روش بلاتینگ تشخیص داده نشدند. تنها باندهای 106 و 45 کیلو دالتونی (kd) سوش های هلیکوباکتر پیلوری جدا شده از بیماران با سرطان معده بطورمعنی دار و اختصاصی با سرم های بیماران مربوطه شان شناخته شدند (0.05(p< و باند kd 13 به صورت اختصاصی با سرم های بیماران فاقد زخم شناسایی شدند (0.05(p<. بجز این باندها، در الگوی بلاتینگ سرم های تمام بیماران اختلاف معنی داری مشاهده نشد.

    نتیجه نهائی: این مطالعه با استفاده از روش بلاتینگ یک بعدی، توانست 2 باند پروتئینی آنتی ژنی 106 و 45 کیلو دالتونی برای سوش های هلیکوباکتر پیلوری جدا شده از بیماران سرطانی و یک باند kd 13 برای سوش هایی که از بیماران فاقد زخمی جدا شده بودند را که بطور اختصاصی با سرم میزبانان مربوطه شان واکنش نشان دادند شناسایی کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم