• بررسی وابستگی عاطفی برند به عنوان یک عامل تاثیرگذار در روابط بانک- مشتری (مطالعه موردی مشتریان بانک ملت استان فارس)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/02/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/02/12
    • تعداد بازدید: 1529
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: هدف از این تحقیق، بررسی رابطه بین وابستگی عاطفی مشتریان به ارائه دهندگان خدمات بانکی و وفاداری به بانک بوده؛ و بالاخص به بررسی تاثیر عامل وابستگی در کنار متغیرهای موثر با استفاده از یک چارچوب مفهومی جدید برای تجمیع این متغیرها می پردازد.

    روش تحقیق: روش مورد استفاده در تحقیق حاضر، توصیفی- پیمایشی و کاربردی، جامعه آماری، کلیه مشتریان بانک ملت شیراز بوده که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم، تعداد 384 نفراز مشتریان به عنوان نمونه انتخاب و داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه استاندارد جمع آوری گردید. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس برای آمار توصیفی و تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تجزیه و تحلیل شد.

    یافته های تحقیق: نتایج تجربی نشان می دهد که چارچوب مفهومی بکار رفته در این تحقیق، بهتر می تواند رابطه بین وابستگی عاطفی مشتریان به ارائه دهندگان خدمات بانکی و وفاداری به بانک را شرح دهد. علی الخصوص اینکه یافته ها نشان دهنده رابطه مستقیم، مثبت و معنی دار بین وابستگی مشتریان و وفاداری به بانک؛ و هم چنین وجود رابطه غیر مستقیم و مثبت از طریق رضایت مشتری است. این تحقیق دو مسیر کلی را که مصرف کنندگان در هنگام تصمیم گیری درباره خدمات دنبال می کنند، متمایز ساخته است: مسیر فرآیند تصمیم گیری آگاهانه و مسیر فرآیند عاطفی.

    مفاهیم کاربردی: در این تحقیق، مفاهیم مدیریتی و برنامه ریزی برای ارائه دهندگان خدمات بانکی که به دنبال دستیابی به تعالی عملکرد و شخصیت مثبت برند، و در نتیجه حفظ روابط درازمدت با مشتریان خود هستند، ارائه شده است.

    اصالت تحقیق: تحقیق حاضر جزء معدود کارهای تجربی است که بطور خاص به بررسی تاثیر وابستگی عاطفی مشتریان بر وفاداری به بانک پرداخته و با پیشنهاد یک چارچوب مفهومی نظام مند برای بررسی تاثیر عوامل کلیدی بر و فاداری به بانک، ادبیات موجود را تقویت می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها