• تأثیر لاترال تارسورافی کوچک همراه با رسس عضله لواتور دربهبود رتراکشن پلک فوقانی در بیماران تیروئید اوفتالموپاتی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1384/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1384/04/01
    • تعداد بازدید: 1555
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: تعیین اثر بخشی لاترال تارسورافی کوچک همراه با رسس (recess) بیماران تیروئید اوفتالموپاتی با رتراکشن شدید پلک بالایی و اصلاح تمپورال فلیرخاص این بیماران

    روش بررسی: در یک مطالعه before-after clinical trial، 22 پلک از 12 بیمار که رتراکشن شدید پلک بالای ی داشتند با این متد مورد عمل جراحی قرار گرفتند و ارتفاع پلکی (lid height) در یک پیگیری شش ماهه مورد ارزیابی قرار گرفت. ارتفاع پلکی قبل و بعد از عمل جراحی بر مبنای margin reflex distance(mrd) اندازه گیری و در فرم خاصی ثبت شد و مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. تمامی این بیماران در فاز خاموش بیماری بودند و اگر عمل جراحی اوربیت و یا عضلات دور چشمی نیاز داشتند قبلاً برای آن ها انجام شده بود.

    نتایج: پس از یک پیگیری شش ماهه، میانگین mrdi در چشم راست از 0.55±7.76 به 0.32±4.86 میل یمتر و در چشم چپ از 0.64±7.81 به 0.35± 4.75 میلی متر کاهش یافت (0.0001p<). در تمامی بیماران منظره پلکی رضایت بخشی به دست آمد و احساس خشکی سطح چشم از بین رفت. هیچ گونه عارضه خطیری مشاهده نشد.

    نتیجه گیری: لاترال تارسورافی کوچک در ا لحاق با رسس عضله بالابرنده پلک می تواند به نحو رضایت بخشی نتیجه این عمل جراحی را افزایش دهد و تمپورال فلیر بیماران تیروئیدی را اصلاح نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها