• مشخصات دموگرافیک و بالینی اولین حمله تشنج تب کودکان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1384/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1384/04/01
    • تعداد بازدید: 802
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: تشنج تب شایع ترین مشکل نورولوژیک اطفال است که در 4-3 درصد از کودکان زیر پنج سال رخ می دهد .این مطالعه به منظور بررسی خصوصیات دموگرافیک و بالینی اولین حمله تشنج تب کودکان بستری شده در بخش اطفال، صورت گرفت.

    روش بررسی: دریک مطالعه توصیفی، پرونده کلیه کودکانی که به علت اولین حمله تشنج تب از فروردین 83 لغایت مهر 84 در بیمارستان شهید صدوقی یزد بستری شده بودند، از نظر مشخصات دموگرافیک و بالینی مورد بررسی قرار گرفت.

    نتایج: 139 بیمار شامل 76 پسر و 63 دختر با میانگین سنی 1.21 ±20.3 سال بررسی شدند .تیپ تشنج تب در 67% ساده و در 33% کمپلکس بود. 66% از موارد تشنج در کمتر از دو سال و 6% از آن ها در بیش از چهار سالگی رخ داده بود. شایع ترین فرم تشنج، تونیک کلونیک ژنرالیزه (79نفر) و شایع ترین علت تب، uri (30%) و میانگین درجه حرارت زمان بستری 0.67±38.5 درجه و هم چنین میانگین مدت تشنج 6.7 دقیقه و میانگین روزهای بستری 2.3 روز بودکه مدت تشنج و مدت بستری شدن در گروه کمپلکس به طور معنی داری بیش از گروه ساده بود.

    نتیجه گیری: تعداد موارد تشنج تب کمپلکس در این مطالعه، قابل توجه بود که برخورد جدی تری را در این دسته از بیماران تشنج تب میطلبد. از آنجایی که اقدام به کاهش تب در بروز تشنج بی تأثیراست لذا نباید با تأکید بر مصرف تب بر در جلوگیری از تشنج تب، اضطراب والدین این کودکان را افزود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها