• بررسی میزان تغییرات شنوایی بعد از بی حسی نخاعی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1384/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1384/04/01
    • تعداد بازدید: 506
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: کاهش شنوایی به دنبال جراحی پدیده ای است که به ندرت گزارش می شود .میزان شیوع آن متفاوت بوده و بین 3 تا 92 درصد گزارش شده است. این ضعف شنوایی اغلب ساب کلینیکال بوده و بدون ادیومتری قابل تشخیص نیست. هدف از اجرای این طرح تعیین میزان تغییرات شنوایی در بیمارانی است که با بیحسی نخاعی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

    روش بررسی: در این مطالعه توصیفی 40 بیمار مرد کاندید عمل جراحی هرنی اینگوینال تحت بی حسی نخاعی به شیوه آسان دردسترس انتخاب شدند. قبل از عمل، سنجش شنوایی از هر دو گوش بیماران انجام شد .روز اول، پنجم، پانزدهم و دو ماه بعد از عمل نیز مجدداً از بیماران سنجش شنوایی به عمل آمده و نتایج ثبت گردید.

    نتایج: از کل بیماران، 13 نفر (32.5%) دچار کاهش شنوایی بودند. از این تعداد، 12 نفر (92%) کاهش شنوایی در فرکانس های پایین و یک نفر (8%) در فرکانس متوسط داشتتند .از این تعداد 9 بیمار (69%) در اودیومتری روز پنجم و 2 بیمار (15.5%) در اودیو متری روز پانزدهم بدون هیچ درمانی بهبودی حاصل کرده بودند.

    نتیجه گیری: نتایج حاصل از مطالعه نشان می دهد که کاهش شنوایی پس از بی حسی نخاعی مشکل جدی نبوده و می تواند خود به خود بهبود یابد. به نظر میرسد سردرد و کاهش شنوایی بعد از بیحسی نخاعی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها