• مدیریت دانش: نردبان بهره برداری از نتایج تحقیق

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/06/01
    • تعداد بازدید: 566
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: مدیریت دانش به ما کمک می کند تا دانش جدید را انتشار دهیم، فرا بگیریم و از نو بسازیم. امروزه دانش مهم ترین دارایی و بزر گترین مزیت بسیاری از سازمان ها است. در عین حال در سازمان های بسیار متغیر امروزی بزرگ ترین و پیچیده ترین مشکل سازمان ها جمع آوری و ذخیره، بازیافت، جستجو، توزیع و بازیابی از دانش است. بهره برداری از دانش موضوعی است که در حال حاضر مورد توجه دانشمندان می باشد. هدف از این پژوهش، مطالعه عوامل موثر در بالا رفتن از نردبان بهره برداری از دانش و انشقاق مفاهیمی برای تحقیقات آینده می باشد.

    روش کار: این پژوهش با استفاده از منابع اینترنتی و با استفاده از موتورهای جستجو گوگل، بلاک وال، پاب مد، ساینس دایرکت و سازمان جهانی بهداشت در منابع کتابخانه ای دانشکده پیراپزشکی تبریز انجام گرفت.

    یافته ها: بهره برداری از دانش حوز های تحقیقاتی است که بهره برداری دانش علمی و فنی را توضیح می دهد. با افزایش فشار برای بهره برداری بیشتر از نتایج پژوهش در جوامع مختلف این حوزه به سرعت گسترش یافت. در این مطالعه هر مرحله از معیار بهره برداری از دانش بطور جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته و با مراحل قبل مقایسه شده است تا فاکتورهای موفقیت در بالا رفتن از نردبان بهره برداری از دانش مشخص شود.

    نتیجه گیری: معیارهای بهره برداری از دانش شامل انتقال، شناخت، ارجاع، تلاش، نفوذ و کاربرد می باشد که بحرانی ترین مرحله بهره برداری از دانش مرحله انتقال است و 30% دانشگاه ها برای بالا رفتن از پله انتقال شکست می خورند، این مطالعه پیشنهاد می کند که کلیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی که سعی در تهیه نتایج پژوهشی برای کاربرد و بهره برداری دارند باید در کسب مهارت ها و تخصص ها سرمایه گذاری عمده ای انجام دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها