• اضطراب و افسردگی پس از بستری بیماران در بخش قلب، بررسی شیوع وضعیت درمانی و ارجاع، بیمارستان طالقانی سال (1382)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/06/01
    • تعداد بازدید: 475
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: همراهی شایعی میان اختلالات روانپزشکی و مشکلات قلبی وجود دارد. اداره صحیح این اختلالات می تواند موجب بهبودی سیر بیماری قلبی و ارتقاء کیفیت زندگی بیماران و از طرف دیگر باعث کاهش هزینه های درمانی آنان گردد. این پژوهش با هدف بررسی وضعیت موجود از نظر فراوانی اضطراب و افسردگی و هم چنین بررسی سرنوشت درمانی بیماران پس از بستری در بخش قلب انجام شده است.

    روش کار: در این پژوهش مقطعی 50 بیمار بستری در بخش قلب بیمارستان طالقانی در سه بررسی مقطعی متوالی با آزمون اضطراب و افسردگی بیمارستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند. مصرف داروهای ضداضطراب و ضدافسردگی همچنین درخواست مشاوره روانپزشکی جهت این بیماران مورد بررسی قرار گرفت. نتایج با استفاده از آمار توصیفی ارائه شد.

    نتایج: نتایج غربالگری انجام شده در 50 بیمار شیوع علائم افسردگی را 72% و شیوع علائم اضطرابی را 90% نشان داده است. 30% از بیماران داروهای ضداضطرابی و 14% داروهای ضدافسردگی دریافت می کردند. از مجموع 36 بیمار افسرده تنها 6 نفر داروی ضدافسردگی سه حلقه ای دریافت می کردند، در حالی که 14 نفر از این بیماران تحت درمان با داروهای بنزودیازبینی بودند. مشاوره روانپزشکی تنها در یک بیمار درخواست شده بود.

    نتیجه گیری: این پژوهش به شیوع بالای افسردگی و اضطراب در بیماران قلبی تأکید دارد، آگاهی دادن و توجه به مشکلات روانپزشکی همراه ضروری به نظر می رسد. عنایت به تشخیص افسردگی و درمان های دارویی مناس بتر در این بیماران مورد تأکید است. بین بخشی می تواند باعث افزایش کیفیت درمان این بیماران گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها