• رابطه سندرم آنتی فسفولیپید با ارگانیسم های هلیکوباکتر پیلوری و سیتومگالوویروس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/06/01
    • تعداد بازدید: 380
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: مشاهده عوارض ترمبوآمبولیک در عروق شریانی وریدی در سندرم آنتی فسفولیپید موجب شد که تحقیق جهت علت ایجاد ترمبوز داخل عروقی در این سندرم مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم گردد که آیا علت ایجاد ترمبوز همانند ترمبوز داخل عروق کرونر قلب عفونی است یا مکانیسم دیگری در تشکیل ترمبوز دخالت دارد. هدف از انجام این تحقیق، این بود که چنانچه ثابت شود عوامل ایجا دکننده ترمبوز داخل عروقی، عفونی و التهابی است اقدامات پیشگیرانه و درمانی مناسبی در نظر گرفته شود.

    روش کار: در این مطالعه توصیفی 30 بیمار ( 25 زن و 5 مرد) با تشخیص قطعی ابتلا به سندرم آنتی فسفولیپید بعنوان گروه مورد و 45 نفر فرد سالم بعنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند و تعیین آنتی بادی جهت دو مورد اچ پیلوری و سیتومگالوویروس به روش الیزا بعمل آمد.

    نتایج: از 30 مورد که آزمایش اچ پیلوری انجام گردید، 13 مورد یعنی 43.3 درصد مثبت بود. در حالیکه در گروه شاهد این موارد مثبت 66.7 درصد بود (0.05(p<. از 30 مورد آزمایش سیتومگالوویروس، فقط 15 مورد (50 درصد) نتیجه آزمون آزمایش مثبت بود در حالیکه در گروه شاهد در 33 نفر (73.3%) نتیجه آزمایش مثبت بوده است (0.05(p<.

    بحث: نتایج این مطالعه نشان می دهد که در موارد مبتلا به سندرم آنت یفسفولیپید، سطح تولید آنتی بادی جهت اچ پیلوری و سیتومگالوویروس کمتر از افراد سالم است و رابطه منفی بین این ارگانیسم ها و ترمبوز عروقی سندرم آنتی فسفولیپید وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها